BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 23 March 2011

blog ina abg tumpang yer...kata "sharing is caring"..iyolah bang......:).

suami ku..!!!!!!...mungkin rmai kwn2 ku yg dh kenal dgn suami ku....yelah..mne x nye..jrg sekali aku kemana2 tanpa dia bersme...bukan dia xbg..bukan dia nk kontrol aku, tp aku yg sena nye malas nk kemana2 tanpa dia...kategori isteri manja..gedik terlampau lah aku ni....mwahahaha....(kek sapo lg nk manjo..nk gedik klau bukan kek laki sndiri kan...?dia pun melayan....tu pasal lah menjadi...



ni nk cter sikit pasal dia..dulu mse aku nk berfb....dia ckp okey jer...bole... asal kan tau jge batas2 berfb..jgn layan bende2 yg merapek...buat post yg elok2...dan paling penting tau pilih kwn...jgn layan klau ada yg nk mengatal(wah..takut jugak dia..)...jawab ku "okey bos" menurut perintah...pastu yg best nye sekalisekala dia gak menumpang nk wat post kat wall anak2 dia dari wal aku...hahahha..."sharing is caring' kata nya...

baru2 ni pulak aku ckp kat dia...

abang...ina nk wat blog lah leh x...?,nnti leh tulis apa2 cter kat blog..leh lah ina pot..pet..pot...pet...kat blog ble sorang2 kat umah.....aku dh tau pun apa yg dia nk jawab..saje je gedik nk tnya...hahaha...ada x spe2 yg leh teka apa yg suami ku nk ckp...??ada x...ada x..??

haaaaaa...ni dia jawapan dia......."BUAT LAH NA..nnti leh lah abg TUMPANG TAZKIRAH KAT BLOG INA "SHARING IS CARING" kan.......adoyaiiiiiii...iyolah bang.....

SOOOOO.....ptg ni aku tumpang kanlah tazkirah dari suami ku, utk perkongsian pembaca2 blog ku ini...sudi2..lah membace ye....

SALAM SAYANG DARI KU....ASSALAMUALAIKUM...


Muhasabah Nilai, jika ditanya mana yg lebeh bernilai iman atau kemewahan, persaudaraan atau hiburan ? Tentu ramai yang menjawab,” iman”. Namun itu yg kita fikirkan,tetapi apakah itu juga yg kita rasa ? Untuk menjawabnya secara jujur,mari kita semak beberapa “item” berikut :
Apa yg selalu kita fikirkan dan bimbangkan ?
Utk apa tenaga kita sering dihabiskan ?
Masa kita, kearah mana sering kita luangkan ?
Wang kita,utk apa sering kita belanjakan ?
Siapa wira kita yg sering menjadi sebutan & pujaan ?
Sekarang kita tahu apa jawapannya.Ada perbezaan besar antara apa yg kita jawab dgn akal dan yg kita “jawab” melalui perbuatan. Apakah benar iman itu lebih utama jika kebanyakan masa kita lebih kepada program hiburan berbanding program keimanan? Berapa banyak masa yg kita luangkan utk membaca Al-Quran berbanding membaca majalah hiburan yg sarat dgn mistik,gossip,tomahan dan berbagai bagai lagi.Dahulu,alasan yg sering diberikan, baca Al Quran kita tidak faham kerna dlm bahasa Arab, kini terdapat terjemahan dlm bahasa Malaysia,kenapa kita masih lagi tidak Khatam membacanya !!
Mengapa sesuatu perkara yg telah kita ketahui akan kebaikannya tetapi kita gagal melakukannya dan tetap melakukan sesuatu perbuatan walaupun telah kita akui keburukannya.
Dalam satu hari,berapa kali kita bimbang soal iman dan akhlak kita yg merosot berbanding pendapatan, gaji dan pelajaran kita yg dirasakan tidak cukup cukup? Berapa kalikah kita mengucapkan SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar, Astagafirullah !!
Titik tolak diri kita dalam semua perkara adalah melalui KESEDARAN. Perjalanan yg jauh itu bermula dgn langkah yg pertama, sentiasalah kita berhijrah diri kita kpd yg lebeh baik kerna semuanya utk diri kita sendiri. Allah pandang kita dgn keimanan dan ketakwaan. Yakinlah, Allah juga merancang tetapi perancangan Allah lagi Maha hebat.
Yang sempurna datangnya drp Allah,
Yang kurang adalah drp kesilapan diri saya sendiri.
Sama2lah kita memperbaiki diri dari yang terkurang.

Utamakan SELAMAT dan SEHAT untuk Dunia-mu
Utamakan SHOLAT dan ZAKAT untuk Akhirat-mu
hbn ….12RabiulAkhir1432 / 17Mac2011

1 comments:

leklina said...

terima kasih atas ingatan abg hamdan yg baikk...akan d laksanakn sebaik mungkin insyaAllah