BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 20 March 2011

pagi yg indah

assalamualaikum.....salam pagi yg berkat buat semua....seawal 5.30 pg mata ni dh celik...
dgr alunan suara kaset mgaji dari surau..merdu sekali.(tp masih golek2 kat katil gak lg..hehe)en. asben kat sebelah mcm biasa rutin dia sejak +-15 tahun yg lalu subuh nye sebole2 nye di masjid/surau (ALHAMDULILLAH).

en.asben pun dh balik dr surau,berseri dan bercahaya npk muke nye(spe lg nk puji kan klau bukan isteri sndiri...tul x...?)tp itu lah yg aku npk...xleh nk story pnjg2 lah pagi ni..ada urusan yg perlu di buat..apa lg...jd bibik lah...hehe...pape pun aku hepy jer......:))

wokey lah dh pkul 7.10 pagi, jap lg kul 8 dh nk kena kuar rumah.....InsyaALLAH kul 11.30 nnti balik lah yer......pasti hari ni semua nye ada urusan masing2kan...?
muga urusan yg di buat hrini berjln lancar dan berbahagia lah semua nye...

jgn lupa ye utk mdpt keberkatan,sebelum buat apa2 tu bce lah doa
jom kongsi2 doa ni.......

DOA HARIAN UNTUK CARI KEBERKATAN HIDUP

Doa untuk ibu bapa

“Tuhanku, rahmatilah akan ibu bapaku sebagaimana kedua-duanya mendidik aku sewaktu kecil.”
Doa ketika sukar menyelesaikan sesuatu urusan
“Wahai Tuhanku, tidak ada yang mudah melainkan apa yang Engkau jadikannya mudah, dan Engkau menghapuskan dukacita dengan mudah jika Engkau kehendaki.”
Doa ketika keluar rumah

“Dengan nama Allah (dalam keadaan), aku menyerahkan diri kepada Allah, tidak ada daya upaya (dalam segala urusan) melainkan dengan Allah jua.”
Doa ketika hendak masuk rumah

“Wahai Tuhanku, bahawasanya aku memohon kepada-Mu sebaik-baik tempat masuk dan sebaik-baik tempat keluar. Dengan nama Allah kami masuk, dengan nama Allah kami keluar. Dan kepada Allah Tuhan kami, kami menyerahkan diri.”
Doa apabila mendapat berita gembira

“Segala puji kepunyaan Allah, Tuhan yang memelihara segala alam pujian yang menyamai nikmat-Nya dan menandingi keutamaan-Nya.”
Doa keluar bermusafir

“Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu dalam perjalanan ku ini kebaikan dan takwa dan daripada amalan yang Engkau reda”.
“Ya Allah Ya Tuhanku, permudahkan kepada kami perjalanan ini dan perdekatkan kepada kami jarak perjalanan yang jauh”.
“Ya Allah Ya Tuhanku. Engkau yang menemani di dalam perjalanan dan pengganti
di dalam keluarga”.
“Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya aku memohon perlindungan dengan-Mu daripada kesukaran dan kepenatan perjalanan serta aku kelihatan sedih serta daripada keburukan ketika kembali kepada harta, keluarga dan anak.”

pilih jelah mne2 doa yg bersesuai ye...muga hari ini penuh keberkatan buat kamu semua.....
SALAM SAYANG DARI KU .......

0 comments: