BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday 9 May 2011

episod akhir menjelang 9mei2011......

kalau nk tunggu episod kemuncak kena tunggu smpai betul2 detik kelahiran nye...mcm lmbt lah pulak kan...????nnti silap2 mood nk bercerita pun hilang....kte terus smbung jelah yer......(ckp sendiri npk..???huhu)

di pendek kan cter......aku mmg xleh tido sepanjang malam....suami ku pun kejap2 terjage...puas dia suh aku tido..tp nk wat cmne mata ni xnk lelap...dia pun sme...xsmpai hati agak nye nk tido lena ble tgok aku kegelisahan jer...npk betul dia syg kat isteri dia ni......bertuah nye aku.....ALHAMDULILLAH.....

akhir nya masuk lah waktu solat subuh...sempat lg aku solat subuh...mcm2 doa yg aku bce ..mohon muga ALLAH permudah kan proses kelahiran buat baby ku...mse tu mcmmcm perasaan yg timbul...selamat ke aku nnti....?hidup ke aku pasni...cmne keadaan anak ku nnti....ishhhh..mcmmcm lah...

sebelum di tolak masuk ke labor room...aku siap minum minyak selusuh..,pastu siap salam kat suami..mintak maaf kalau ada salah silap....yelah sepanjang mengandung ni mcm2 kerenah aku....dia sabar je melayan.....mmg bertuah lah aku ni.....

akhirnya lebih kurang kul 6 pagi aku di tolak ke bilik bersalin...walaupun aku sikit pun xde rse sakit nk bersalin...langsung xde kuar tanda2 nk bersalin....tp doktor tetap bgtau yg baby dh cukup mse nye utk di lahir kan....dgn cara paksaan......adohai.......anak ku..sedap sgt ke duk kat dalam perut ibu tu smpai xnk kuarkuar lg ni......:))

akhirnya aku terpaksa mengalah dan suami pun setuju....maka aku di "induce" proses memecah kan "air ketuban" pun di laku kan lah.........jeng..jeng..jeng.....xsakit pun....tp suspen jer........hahaha....

doktor ckp...ble air ketuban dh pecah..akan amik mse gak keperingkat seterus nye...so lepas dia pecah kan kantung air ketuban aku tu...dia ckp lah kat nurse dia...yg dia nk balik dulu...mandi..sbb dtg awal pagi tu rupe nya dia xmndi lg.haha...semata2 dtg nk pecah kan "air ketuban" jer.......(mentang2 lah rumah dekat)

nk jadi kan cerita....jangkaan doktor meleset...setgh jam jer pas dia pecah kan kantung "air ketuban" ku.., aku mula lah rse sakit dah nk bersalin..pusing kiri..pusing kanan...mcm nk putus pinggang menahan sakit...panik gak nurse2..maklum lah awal pagi..terus cal doktor...kelam kabut doktor dtg....dlm pada tu sempat gak doktor tu ckp....

"ni dh xsbar nk keluar lah pulak ni..."hahaha.....sempat gak lah aku gelak dalam menahan kesakitan.........suami kat sisi pun sengih2 lah jugak...tangan dia sentiasa mengengam tangan ku.....npk keresahan hati nya....

akhir nya aku betul2 dpt rse kan, baby yg ku kandung mmg dh nk keluar...kata doktor cepat betul proses kelahiran ku...xsangka secepat itu dan semudah itu...ALHAMDULILLAH.......

TEPAT JAM 7.54 PAGI 9HB mei 1990 21 TAHUN YG LALU AKU SELAMAT MELAHIR KAN PUTERI SULUNG KU..YG DI BERI NAMA : FATIN NUR IZZATIE MAKNE NYA YANG CANTIK CAHAYA KEMULIAAN.




NI DIA PUTERI KU FATIN NUR IZZATIE HAMDAN.

ADA GAK GMBAR NGAN DOKTOR YG MENYAMBUT KELAHIRAN NYA.

DLM PANGKUAN IBU SELEPAS MENYUSU........


SEMINGGU SELEPAS DI LAHIR KAN....MONTEL......:))

2 comments:

aNIe said...

SELAMAT HARI LAHIR BUAT FATIN... semoga membesar menjadi anak yang sentiasa membanggakan ibu dan ayah...

Ina...akak dulu pun awal subuh ditolak masuk labor room tapi masa tu akak dah sakit... lama sungguh sakitnya hingga doktor terpaksa injek bagi kurangkan sakit sebab pintu rahim tak bukak lagik...

Tu yang buat akak tak rasa sakit...

inahamdan said...

terima kasih kak anie...muga doa sorg ibu seperti kak anie akan di makbul kan..AMIN.

masing2 punye pengalaman kan kak..?
tiap2 kali bersalin lain rse kesakitan nye..ada yg skit lama ...ada yg kejap...mcm kaklong ni..mse mengandung ina mmg asik skit jer tp mse melahir kan...sgt2 mudah...ALHAMDULILLAH...