BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 8 May 2011

mengimbau kembali........8mei1990........part 3......

dup...dap...dup...dap......semakin kencang degup jantung ku......akhirnye doktor pun dtg menjenguk.....xbyk yg dia ckp...cuma dia pesan...jgn risau2 sume nye akan okey...mlm ni tido je kat hospital...pukul 6 pagi esok siapsiap ke "labour room"...kul 12 stop makan dan tido secukup nye..esok nk berjuang......adoiiiiii......wat suspen jer.........hahha...

jam dah kul 12 lebih...cik abg yg tido sme kat wad dah terlayang pun....aishhhhh..mata aku je yg xnk lelap2 lagi....mse tulah lah teringat2 kan sepanjang tempuh aku mengandung kan baby ni....

sebenar nye, ini bukan lah kandungan pertama ku.......aku penah keguguran sebelum ni...hanya sebulan setgh je bertahan nye kandungan yg pertama tu.....mse gugur tu..timbul lah mcmmcm rse takut...takut kalau x mengandung lg...sbb ada je yg berckp kalau dh gugur alamat nye pasni lambat lah nk sangkut balik....sedih jugak lah mse tu..tp alhamdulillah..sume tu x betul...pas 2 bulan aku gugur akhir nya aku di sah kan mengandung semula......ALHAMDULILLAH......

ni nk cter keadaan mse aku mengandung......sepanjang kehamilan...mmg aku teruk..mengalami sakit pinggang yg terlampau....mse tu keje..asik MC jelah...kuar masuk hspital...naik ambulan..masuk air berbotol2...tiap2 hari kena suntik..smpai kan jarum mmg sentiasa ada je kat tangan....cukup time nurse injek...kdg2 tgh tido pun aku tetap kena suntik....adohai......sian aku.....

satu lg yg xleh ku lupa ..mse mengandung kan dia ni jugak lah aku penah di kacau oleh benda2 halus ni...aku xleh tido malam...asal malam je mcm ada lembaga yg dtg.....semua nye bermula mse aku ngan suami pegi duk bersantai kat tepi sebuah tasik...tghtghari buta...ttiba aku terlelap...mse tulah aku rse mcm ada yg dtg usikusik aku..smpai aku terjage terus menggigil dan meremang bulu roma....terus balik....xsangka lak malammalam dia dtg balik.....berturutan gak lah samapai 2,3 hari sampai aku jadi lembik sbb x cukup tido.....sampai kan ada satu subuh tu..aku menjerit2...perasan mcm ada yg ketuk pintu nk masuk amik baby yg aku kandung......fuhhh...seram ...takut.........

tapi Alhamdulillah aku kira mcm kuat semangat gak lak....aku x bukak pintu tu....mse tu lah bapa saudara ku cuba utk mengubat kan aku .....ALHAMDULILLAH dgn izin ALLAH...aku sembuh...xde lagi gangguan tu...mak ku kata ..andai nye kalau aku bukak pintu, mungkin kandungan aku akan diambil.....pape pun ALLAH MAHA BERKUASA.........ALHAMDULLILAH.

itulah serba sedikit....apa yg aku alami semasa mengandung kan "FATIN NUR IZZATIE"....

0 comments: