BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 8 May 2011

mengimbau kembali........8mei1990........part 2.....

Alhamdulillah.....selesai sudah solat maghrib.....tp aku mcm saje2 je melengah2 mse tuk bertolak ke Toh Maternity......lg pun aku xde pun rse sakit nk bersalin tu...kalau bole mcm xnk pegi jer..tp mne bole...doktor dh bg arahan suruh dtg.....bilik tuk aku pun dh di sedia kan....mmg dh tentu2 awal pagi esok pas subuh aku akan di tolak ke "LABOUR ROOM".......

perjalanan ke Toh Maternity yg sepatut nye setgh jam je jadi ke sejam lebih...sume nye garagara ada perarakan tuk sambutan hari WESAK esok...dalam perjalanan masih sempat lagi singgah tuk makan malam....walaupun sena nye mmg dh xde selera nk mkn....takut mengatasi segala2 nye....tp en.asben paksa gak aku makan sbb start kul 12 mlm nnti aku dh kena puasa...sehingga lah smpai mse tuk melahir kan...kata nya kena lah ada tenaga...baru lah kuat nak pushhhhhh baby tu nnti......sekali pushhhhh terus keluar puteri sulung kte tu nnti kata nya......wahhhhhhh..........senang nye dia ckp......dia x rse...leh lah dia ckp.....sabar jelah......huhu......

akhir nye 8hb mei 1990 21 tahun yg lalu lebih kurang kul 10.30 mlm..tiba lah aku ke TOH MATERNITY......lapor diri....nurse check itu...check ini...tanya.."ADA RSE SAKIT NK BERSALIN KE...??aku jawab...xde pun rse pape...bole balik ke..???hahaha.......jawab dia...mne bole.....esok pagi baby mesti keluar jugak...tunggu yer.....jap lg doktor dtg......relexrelex je dulu.......:))

4 comments:

Kak Anie said...

Ina...pengalaman pertama ke hospital bersalin memang kadang penuh kelucuan... maklumlah anak sulong... akak dulu dlm labor room tu siap boleh mintak misi tu air selusuh... pastu dok gelak2 bila misi suruh teran tapi akak tak pandai teran... sampai tegang2 urat leher meneran... salah tu... kata misi...hehehe

Penuh dengan kenangan....masa tu pagi Hari Raya Haji pulak

Unknown said...

Kak ina memang kelakar kan kalau kali pertama

inahamdan said...

kak anie: mmg byk pengalaman dan kelucuan nye...malu pun ada ble ingat2 kan balik.....tp ble dh betul2 dtg gesa sakit nk bersalin tu ...hilang sume malu kak...nk cepat je suh kuar...tu yg x tentu arah nk teran .....hahaha........

inahamdan said...

jojo......kenangan terindah yg xkan di lupa kan.......